sobota 21. března 2020

Nepečený Lotus cheesecake


Ta #quarantine má taky své výhody - konečně mám čas na věci, které jsem dřív jen odkládala, jako je třeba pečení, v dnešním případě spíš nepečení. Mám pro vás totiž recept na tento skvělý nepečený Lotus cheesecake, o který se s váma prostě musím podělit. Postup není vůbec těžký, takže pokud taky milujete karamelové Lotus sušenky, určitě ho zkuste!

Ingredience na korpus:

- 130g Bebe sušenek
- 60g másla

Samozřejmě můžete použít i samotné Lotus sušenky, já jsem ale nechtěla, aby byl cheesecake zbytečně přeslazený. Pokud se pro ně rozhodnete, doporučuju použít maximálně 40g másla na 100g sušenek.

Ingredience na krém:

- 250g mascarpone
- 250g tvarohu jemného
- 250 ml 33% smetany ke šlehání
- 70g cukru moučka
- 2 PL Lotus pomazánky
- 1 ČL vanilkové esence

Pokud chcete, aby vám krém krásně držel, můžete použít i želatinu.

Ingredience na polevu:

- 3 PL Lotus pomazánky
- rozdrcené Lotus sušenky na ozdobu

Postup:

1. Nejdříve si připravíme korpus. Bebe sušenky jsem rozdrtila v mixéru a máslo rozpustila na tekutou konzistenci. Smíchala jsem je dohromady a lžičkou přimačkala naspod formy. Aby se korpus pěkně uležel, dala jsem ho na chvíli do lednice. 


2. Mezitím jsem si šla připravit samotný krém. Na jeho základ jsem smíchala mascarpone, tvaroh, Lotusovou pomazánku a přidala trochu vanilkové esence. 


3. V druhé misce jsem si do tuha vyšlehala smetanu a poté přidala moučkový cukr. Ten samozřejmě nemusíte přidávat, popřípadě můžete dochutit jiným sladidlem. Ale počítejte s tím, že  cheesecake má hodně tvarohovou chuť a bez trochy cukru bude takový nijaký. 


4. Vyšlehanou smetanu jsem opatrně přidala do krému a vše smíchala dohromady. Výsledný krém jsem nalila na již zatuhlý korpus a dala opět do lednice. Nejlepší je dělat cheesecake přes noc, protože se vám krásně uleží a ztuhne. Pokud jste ale nedočkavci jako já, tak ho doporučuju odložit alespoň na pár hodin. 


5. Posledním krokem je poleva. Rozpustila jsem Lotusovou pomazánku v mikrovlnce a pak s ní cheesecake polila. Na ozdobu můžete ještě použít rozdrcené Lotus sušenky. Pokud chcete, aby povrch cheesecaku byl hladký, tak dávejte pozor, jakou Lotus pomazánku budete kupovat, mají totiž klasickou a pak "Crunchy" verzi, která v sobě má malé kousíčky lotus sušenek. A máme hotovo!


SHARE:

14 komentářů

  1. Mňam���� můžu se zeptat jak velkou formu jsi pouzila? ����

    OdpovědětVymazat
  2. Recept je super, u nás by dort ještě ten den, co se upekl, padnul :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tenhle cheesecake musím zkusit! Vypadá báječně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá moc dobře, určitě ho někdy zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za recept byl jednoduchý. A lahodný. Ovšem mi krém tekl�� nevím čím to bylo, tohle se mi normálně nestává. A dělala jsem vše podle kroků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zvláštní, vyšlehala jsi krém pořádně to tuha? Nebo mě ještě napadá, že se mohl srazit,popřípadě si dávat příště pozor, když se vmíchává vyšlehaná smetana do krému, jinak mě nic bohužel nenapadá :(

      Vymazat
  6. Můžu se zeptat co děláš s tvarohem? Já jsem krém měla hrudkatý z toho tvarohu. A přijde mi, ze ty ho na fotce máš hladký. Jinak cheesecake byl výborný, hned se po něm zaprášilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A měla jsi určitě tvaroh jemný? Ještě mě napadá, že se krém mohl srazit v důsledku rozdílných teplot, je dobré mít všechny suroviny v pokojové teplotě a nepřidávat třeba do už zašlehaného krému (který může být šleháním ještě víc zahřátý) studený tvaroh :)

      Vymazat
  7. Tak právě jsem dort dodělala a teď musíme počkat do zítřka. Už se těšíme, až ho ochutnáme. 😃

    OdpovědětVymazat

Blog Design Created by pipdig