sobota 30. května 2020

Recept na nejlepší banánové lívance


Lívance miluju a dělám si je poměrně často, jen jsem nikdy nenašla recept, který by mi na 100% seděl a který bych si mohla udělat aniž bych předtím musela jít na větší nákup. Vždy jsem měla problém s tím, že se mi lívance trhaly, nebyly nadýchané a nebo neměly žádnou chuť. Proto jsem se rozhodla že vám sepíšu můj most favorite recept na banánové lívance, který je jednak hrozně jednoduchý a chutný, ale taky na něj určitě budete mít všichni suroviny už doma. :) 

Ingredience:

- 2 banány
- 2 vejce
- 1/2 hrníčku mléka
- 1 a 1/2 hrníčku hladké mouky (můžete saozřejmě použít i jinou, např. špaldovou)
- 1 ČL kypřícího prášku
- 1 ČL vanilkové essence
- cokoliv na případné dochucení - javorový syrup, ovoce, oříšky apod.

Postup:

1. Nejdříve si v míse rozmačkáme banány. Následně přidáme vajíčka, mléko a vanilkovou esenci a vše pořádně rozmixujeme. Mně samotné se nejvíce osvědčil ruční mixér, díky němuž budou lívance později ještě více nadýchané díky vzduchu. 


2. Do rozmixované směsi přisypeme mouku s kypřícím práškem a znovu vše zamícháme dohromady. Tady už doporučuji použít ruční metličku, jinak budete mít v kuchyni pěkný "disaster" :D


3. Potom už si stačí jen na rozehřáté pánvi rozpustit trochu másla nebo kokosového oleje a můžete lívance smažit. Je jen na vás, jaký průměr si vyberete a jestli dáváte přednost menším a nebo větším, ale těsto by vám mělo stačit cca. na 12 středních lívanců. 


4. Samotné dochucení je potom už jen na vás. Jelikož banány dodávají lívancům přírodní sladkou chuť, není třeba do nich cpát cukr. Popřípadě pokud se vám budou i přesto zdát málo sladké, můžete je samozřejmě dosladit například javorovým sirupem či je posypat cukrem. 


Pokud se rozhodnete lívance vyzkoušet, tak mi určitě dejte vědět, jak vám chutnaly! :) 


SHARE:

5 komentářů

  1. Dekujiiii, určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes jsem zkoušela a byly luxusní!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňaaam, mňaaam, vypadají úžasně! Já už vyzkoušela tolik receptů.. 😃 Ale většinou tedy se špaldovou moukou a sojovým mlékem, a to prostě není ono. 😃

    OdpovědětVymazat

Blog Design Created by pipdig