úterý 3. listopadu 2020

Recenze robotického vysavače Symbo Laserbot 750


Krásný den všem! :) Pro dnešek jsem si pro vás připravila poměrně netradiční článek. Recenze moc nepíšu a svou poslední jsem psala na mořský kolagen Collalloc, který ovšem patří k jednomu z nejčtenějších článků na mém blogu. Ale dnes se společně podíváme do trochu jiného odvětví a tím bude elektronika. Ráda bych vám představila našeho nového domácího pomocníka, robotického vysavače značky Symbo

Pokud mě sledujete na jiných sociálních sítích, tak vám nejspíše neuniklo, že jsem dostala robota ve formě barterové spolupráce a tudíž jsem za něj nemusela platit. Tahle skutečnost ale samozřejmě neovlivní můj následující verdikt. Ale ještě předtím bych vám ráda sdělila kratší příběh.. 

Vysavač mi byl zaslán na konci září a zezačátku se zdál být naprosto v pořádku, jenže asi po třetím vysávání se začal chovat zvláštně. Narážel do okolního nábytku, točil se pořád dokolečka na jednom místě a vypadalo to, že ani nevysává tak, jak by měl. Zkoušeli jsme restart i kalibraci gyroskopu, ale nic nefungovalo. Proto jsem obratem napsala email, že je s robotem nejspíše něco v nepořádku a do dvou pracovních dnů mi byl zaslán přes PPLko nový kus, výměnou za ten vadný. Upřímně jsem díky této zkušenosti byla lehce skeptická a bála jsem se, aby se nový robot nechoval po čase úplně stejně. To byl zároveň i důvod, proč mi tak dlouho trvalo recenzi sepsat (už jste si o ni totiž aktivně psali, haha), abych byla na 100% přesvědčená o svém názoru, který chci předat dál. 

Tímhle krátkým příběhem jsem chtěla podotknout, že se něco podobného může stát každému, potom už je pouze na prodejci, jak se k situaci postaví. A já bych tímto chtěla moc poděkovat firmě, že se toho ujala tak rychle a pokud by se nedej bože stalo něco podobného i vám, tak máte nárok na rychlou opravu, výměnu zboží, anebo vrácení peněz. :) 

Ale konec vykecávání a jdeme se konečně pustit do samotné recenze. 

Příslušenství

Nejdříve se společně podíváme na samotnou výbavu, která se nachází uvnitř velké krabice. Kromě vysavače, který zde samozřejmě hraje nedílnou součást najdete uvnitř: nabíjecí stanici, nabíjecí adaptér, nádobu na vodu s mopovací textílií, náhradní mopovací textílii, náhradní boční kartáčky, čistící kartáček, magnetickou pásku (2 m), příručlu pro rychlý start a příručku pro uživatele. 

Robota můžete pořídit ve dvou barevných variantách, v černé a bílé. My měli to štěstí, že jsme vyzkoušeli oba a musím říct, že mi bílá varianta přijde elegantnější i praktičtější, protože na černé bylo vidět každé smítko anebo otisk prstu. Symbo se také pyšní oceněním vítěze Red Dot Award 2016

Představení 

Nejsem žádný expert a narovinu říkám, že technickým parametrům rozumím asi tak jako většina chlapů kosmetice, ale shrnu vám sem alespoň nejdůležitější vlastnosti a na zbytek si můžete sami dle libosti přečíst na e-shopu.

Nejdůležitější věci je rozhodně laserová navigace díky níž si robot dokáže zmapovat každou místnost a zároveň se vyhnout jakékoliv překážce, ať už se jedná o větší nábytek nebo třeba nohy od židle. Vysavač disponuje výkonným motorem japonské značky NIDEC a dokáže tak efektivně vysávat i podél zdí (což podle recenzí na konkurenční značky umí jen málo který robot správně). V neposlední řadě dokáže zachytit i jemný prach či alergenní roztoče a zabraňuje úniku drobných částí zpět do vzduchu díky dvojité filtraci. 

První použití 

Před prvním použitím je potřeba robotický vysavač spárovat s vašim chytrým telefonem a vytvořit účet. Není to podmínka, robot se dá jednoduše spustit zmáčknutím tlačítka "clean", ale v tomhle případě by to bylo pouze na škodu. Mobilní aplikace SymboHomeOrange totiž nabízí nepřeberné množství benefitů. Aplikaci si můžete nainstalovat jak přes Apple App Store, tak i přes Google Play a dobrá zpráva pro některé může být, že je v češtině, takže se cizími jazyky trápit nemusíte. Pomocí aplikace můžete robota ovládat na dálku odkudkoliv - z práce, ze školy nebo třeba z hromadné dopravy. Můžete si načasovat úklid, sledovat, jak moc je nabitý, zvolit režim vysávání (ECO, Normal, Turbo) anebo vyznačit místa, kam robot jezdit nemá. Díky laserovému senzoru se vám na obrazovce objeví také půdorys vašeho domova, takže ještě snáz můžete sledovat, kde se robot právě nachází. 

Úklid

A konečně se dostáváme k tomu, proč se většina z vás rozhodla přečíst tento článek, samotné uklízení. Ať už se rozhodnete robota zapnout přes mobilní aplikaci či manuálně (tlačítko "clean"), měl by na vás promluvit, že s úklidem začíná. Nejdříve se několikrát otočí na místě, aby řádně oskenoval celou místnost. Objede ji podél stěn a pak začne systematicky uklízet a jezdit z jedné strany místnosti na druhou. Jakmile úklid dokončí, sám zajede do napájecí stanice a začne se nabíjet. Pokud se baterie vybije v průběhu uklízení, také zajede do napájecí stanice a po nabití bude pokračovat v úklidu přesně tam, kde přestal. Pokud robota řádně nabijete, měla by baterie vydržet cca. 2,5 hodiny. 

Možná se teď ptáte, jak robot zvládá překážky, různé typy podlah a nebo třeba koberce? 

Narovinu musím říct, že je náš dům dost atypicky stavěný a měla jsem obavy, že si s tím robot nebude moct poradit, ale opak byl pravdou. Zvládá to líp, než jsem si myslela. Jediný problém vidím u koberců. Pokud ho nemáte pořádně připevněný k podlaze, tak mají boční kartáče tendenci zajíždět pod něj, obzvlášť, když vám roh koberce lehce odstává. Zatím se mu ale vždy povedlo najít si jinou nájezdovou cestu, a i když je to pro něj občas náročnější, poradí si s tím. Z koberce odstraní přebytečné nečistoty, ale vlasy mu například pořád dělají problém, což naprosto chápu, protože na ně kolikrát musím vzít kartáč, abych je z koberce dostala. 

S rohožkami je na tom dost podobně. Jelikož nejsou připevněny k podlaze, tak je vždy jen odsune, proto doporučuju raději vždy vytřepat a dát bokem. Občas se může stát, že robot bude potřebovat vaši pomoc, když se zasekne o nějaký nábytek nebo koberec, ale děje se to velmi zřídka. Symbo je totiž dost chytrý pomocník, aby si sám našel cestu, jak z takové šlamastyky ven. 

Nejvíce mě ale fascinuje, jak si dokáže poradit s čištěním rohů a různých zákoutí. Například náš konferenční stůl objede centimetr po centimetru, aby nikde nenechal ani smítko prachu. Samozřejmě člověk nemůže čekat, že se dostane někam, kam se díky jeho velikosti nebo tvaru nevleze. My máme v obývacím pokoji jednu stranu zkosenou do 50° úhlu, takže je pro něj fyzicky nemožné se do tohoto koutu dostat. 


Pokud máte v domácnosti místo, kam nechcete, aby zajel, stačí použít magnetickou pásku. 

Mopování 

Další skvělá funkce, kterou robot disponuje, je mopování. V jeho základní výbavě najdete nádrž včetně dvou vyměnitelných mopovacích textílií, jak už jsem psala výše. Obsluha je více než jednoduchá. Stačí jen vyndat zátku, napustit dovnitř vodu a mopovací textílii navlhčit. Poté celou nádrž připevnit k vysavači a na svém smartphonu zmáčknout tlačítko "Mopování". 


Nečekala jsem od této funkce nic zásadního a bylo mi jasné, že robot nebude schopný odstranit z podlahy ulepené nebo zaschlé skvrny. S tímhle vám pomůže manuální ovládání, které také najdete v aplikaci. Velmi mile mě ale překvapilo, když jsem viděla, že tato funkce opravdu napodobuje samotné vytírání. Robot totiž nejezdí stejně jako u vysávání z jedné strany na stranu, ale vždy kousek popojede, vrátí se a zase se posune o kousek dál dopředu. 

Údržba

Stejně tak jako každý vysavač, ani tenhle se nevyčistí sám. Je potřeba pravidelně vysypávat jeho nádrž. Stačí jej postavit, zatáhnout za rukojeť a ze strany nádrž otevřít. Můžete si popřípadě pomoct i přiloženým čistícím kartáčkem a celý vysavač trochu oprášit. Já byla sama dost překvapená, když jsem po prvním použití a vysání celého domu víko otevřela, protože nádoba byla téměř plná! Sama nechápu, kde se všechen ten prach a nečistoty vzaly a nechápal to u nás doma nikdo. 


Finální hodnocení 

Jaké je tedy moje závěrečné hodnocení?

Pokud nesnášíte zametání, nemáte na něj dostatek času anebo máte doma domácího mazlíčka, tak se vám tahle investice rozhodně vyplatí. Já jsem na tuto spolupráci kývla především kvůli své mamince, která je v předčasném důchodu a ani ji samotnou nebaví po psovi neustále zametat chlupy. A to nemluvím o době línání, kdy člověk může chodit se smetákem po bytě co pět minut. 

Robot je na každodenní úklid skvělá volba a pokud nemáte doma žádný "složitější" terén, tak pro něj bude uklízení brnkačka. U nás doma podle mě zažil opravdový zátěžový test a prošel taky na jedničku jen s malými nedostatky, které mu ale člověk dokáže odpustit. 

Pokud vy nebo vaši mazlíčci nemáte rádi zvuk klasického vysavače, které bývají ve velké většině dost hlasité, tak vás potěším. Symbo Laserbot by totiž neměl přesáhnout 68 decibelů a jedná se tak o dost tichého pomocníka, obzvlášť když si nastavíte režim. ECO. 

Za nynější cenu 8 999 Kč bych jej mohla jenom doporučit, navíc s mým kódem bozkaam na něj budete mít ještě 10% slevu, což u produktu takové cenové kategorie určitě přijde vhod. 

SHARE:

4 komentáře

  1. Tohle se mi stalo právě u Rowenty a včera šel na reklamaci, tak uvidíme co s ním udělají. Tento vypadá fajn.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidím, že e to víceméně u všech robotů stejné a stát se to prostě může, tak ať reklamace dopadne v pořádku :)

      Vymazat
  2. Mého bývalého přítele rodiče měli podobný, ale od jiné značky, protože ten sám na nabíjení nezajížděl, nebo možná starší typ, už nevím. Každopádně měli ho už nějakou dobu, rohy dokonale neuklidil, ale při domácím mazlíčkovi to byla úžasná volba pro ně.

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme před x lety měli taky jeden doma, ještě když tyhle vysavače začínaly, a ten snad vůbec ani nevysával :D Fakt jde vidět, že to šlo hodně dopředu :)

      Vymazat

Blog Design Created by pipdig