pondělí 16. září 2019

Co si (ne)zabalit do příručního zavazadla?


Můžu si s sebou do příručního zavazadla vzít nějaké tekutiny? Jestli ano, tak jaké množství je povoleno? A co třeba pinzeta nebo manikúrní nůžky? Nezabaví mi je na letišti? 
Takové otázky jsem si dříve pokládala i já, ale dneska mám pro vás článek, kde vám řeknu všechny potřebné věci, které byste měli vědět, pokud budete cestovat jen s příručním zavazadlem, takže no worry. 

Minulý rok jsem natáčela video, kde jsem se všechny své tipy a postřehy snažila shrnout a musím se přiznat, že tím, jak moc často nelítám, tak se vždy před odletem sama na tohle video kouknu, abych věděla, co všechno si můžu vzít a na co nesmím zapomenout [haha]. Strašně moc lidí mi psalo, že jim video pomohlo, což mě samozřejmě těší, takže pokud jste ho ještě neviděli a plánujete někam letět, tak na něj určitě koukněte! Dozvíte se tam, co všechno je povoleno si s sebou do přručního zavazadla vzít, na co byste neměli zapomenout a také pár tipů pro lepší organizaci


Chtěla bych vám jen připomenout, že je vždycky NEJLEPŠÍ zjistit si všechno u společnosti přes kterou letíte. Protože ne všechny letecké společnosti mají stejné přepravní podmínky. Pokud poletíte s nízkonákladovou společností, tak budete mít v ceně letenky nejspíše jen 1 malé osobní zavazadlo - tím je myšlena jen nějaká kabelka, batoh apod. o rozměrech 40x20x25. Příruční zavazadlo si ve většině případů ještě musíte dokoupit, ale není to vždy podmínkou. Já se tomu třeba snažím vyhnout, takže jsem si za příručák ještě nikdy připlácet nemusela [yaay]. Jinak doporučené rozměry příručního zavazadla jsou 55x40x20 a max 10 kg

Do příručního zavazadla si s sebou můžete vzít pinzetu, žiletku apod. nebo se mi aspoň ještě nestalo, že by mi chtěli na letišti tyhle věci zabavit, ale také musíte brát v potaz, že na každém letišti to bude s kontrolou jiné. Například povolené množství tekutin je do 1 000 ml, přičemž by vám žádný produkt neměl přesahovat 100 ml, ale na Stansted letišti v Londýně je to moc nezajímalo, dali nám malý průhledný pytlíček a muselo se nám do něj vejít všechno, takže mi bohužel asi 3 produkty vyhodili. 

Poslední tip, který bych vám chtěla dát a na který se mě taky spoustu lidí už ptalo je ten, jestli je lepší si připlatit za místa v letadle. Když si za ně nezaplatíte, tak vám počítač automaticky vygeneruje místo při check-inu a pokud letíte s někým dalším, tak je jasné, že budete chtít sedět vedle sebe a nejlépe u okýnka. Pokud si budete chtít místo v letadle vybrat, tak si letecké společnosti účtují něco okolo 8€, což je cca. 200,- Kč. Podle mě je ale naprosto zbytečné si za tenhle "servis" připlácet, protože pokud jste si letenky kupovali společně (tzn. jedna objednávka), tak vám počítač vybere místa vedle sebe. V některých případech máte dokonce možnost výběr stále obnovovat, dokud nebudete mít sedadla, které se vám budou zamlouvat. 


No a já už si jdu konečně sbalit kufr, protože už zítra odlétáme s přítelem do Itálie. A co vy, máte ještě tento rok někam naplánováno letět? :) 
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig